Geloven in Verbinding

Initiatieven en activiteiten rond The Passion

Klik hier voor de website van Geloven in Verbinding

Op donderdag 28 maart vindt The Passion plaats in Zeist. Toen dit in november 2023 bekend werd vonden Annemarie Bijl en Geeske Donze elkaar al snel in een gedeeld verlangen om mensen, kerken en de samenleving te verbinding naar aanleiding van dit evenement. Het project ‘Geloven in Verbinding Zeist’ werd in december 2023 opgezet.

Het doel is enerzijds om alle activiteiten die kerken in de veertigdagentijd en rondom Pasen organiseren te verzamelen en te delen via sociale media, lokale media en in de oecumenische agenda op deze website. Aan de andere kant stimuleert Geloven in Verbinding onderlinge samenwerking tussen kerken en mensen door ideeën en verlangens op te halen en mensen aan elkaar te verbinden. Want wat alleen niet kan, lukt samen misschien wel!

Annemarie: “In deze tijd waarin verschillen soms zo groot lijken en we ook als kerken ieder eigen woorden en vormen meebrengen, hopen we rond en door het verhaal van Jezus’ lijden, sterven en opstanding raakvlakken te vinden in wat we meemaken, met elkaar en met onze Zeister buren die misschien niet zo direct kerkelijk betrokken zijn. Liefde, verraad, vriendschap en rouw kunnen in elk mensenleven voorkomen en daarin kunnen we verbinding ervaren.”

Alle activiteiten die bij ons zijn aangemeld vindt u in de agenda op deze website.

Volg ons ook op YouTube,  Facebook en Instagram

Heeft u vragen? Of wilt u een idee met ons delen of een activiteit aanmelden? We zijn te bereiken op geloveninverbindingzeist@gmail.com.

Lees hier het artikel dat de PKN maakte: Kerken in Zeist bundelen ideeën rond The Passion.