Wake Zeist

Stilstaan bij vluchtelingen
Elke 1e zondag van de maand staan we stil.

Bij vreemdelingendetentie.
Bij mensen die zonder strafblad toch achter slot en grendel zitten.
Bij levens die stilstaan buiten ons blikveld.
Bij Human. Bij Rights.

Wij hielden voor het eerst een wake in november 2005, toen na de Schipholbrand 11 doden te betreuren waren, en mensen na de ramp werden overgeplaatst naar Zeist.

Wij zullen waken zolang er mensen zonder strafblad in Zeist vast zitten, namens de Raad van Kerken Zeist, Baarn en Culemborg.

Zie www.wakezeist.nl

Bloemengroet

Wekelijks worden bloemen gebracht door één van de kerken of geloofsgemeenschappen die aan deze bloemengroet deelnemen. De bloemen, die op zaterdag worden gebracht, worden in emmers gezet en op zondag door de vrijwilligers meegenomen naar de dienst. De bloemen worden graag meegenomen naar de cel.

• Lidkerken

Bekijk de aangesloten lidkerken van de Raad van Kerken Zeist.

• Profiel

Bevordert de oecumenische verbondenheid en samenwerking tussen de kerken in Zeist.

• Beleidsplan

Bekijk het beleidsplan 2018 - 2022 van de Raad van Kerken Zeist.

Ivm de 'stille periode' in coronatijd verschijnt  het volgende beleidsplan in 2024.