Werkgroep Viering en Vorming

De werkgroep Vieren en Vorming van de Raad van Kerken heeft diverse aandachtsgebieden:

1. Organiseren van Zeist-brede oecumenische vieringen:

• Zondag van de eenheid, in de gebedsweek voor de eenheid van de Christenen; 18-25 januari; afwisselend in de Oosterkerk en de NoorderLichtkerk
    • Kerkendag, de zondag na Pinksteren, zo mogelijk buiten op het Zusterplein van de Evangelische Broedergemeente
    • Hemelvaartsdag : een oecumenisch morgengebed in het Kerkelijk Centrum Zeist-West
    • Vredesdienst in de Vredesweek in september ( de week waarin 21 september valt); afwisselend in de St. Josephkerk en het Kerkelijk Centrum Zeist-West
    • Oecumenisch morgengebed op Nieuwjaarsdag om 10.30 uur in Kerkelijk Centrum Zeist-West

Aan de Zeist-brede vieringen doet een aantal kerken mee (niet allemaal met  alle vieringen).
Contactpersoon Jeannette van Andel, tel. 030 6955221, email: je.andel@wxs.nl

Veertigdagenkalender: sinds 2010 geeft de Raad van Kerken een digitale veertigdagenkalender uit: dagelijks vanaf Aswoensdag tot Pasen een mail met meditatie en illustratie.

Voorafgaande aan de veertigdagentijd komt hier de mogelijkheid u aan te melden.

Hier de digitale veertigdagenkalender van 2022.Veertigdagenkalender 2022

en van 2023 Veertigdagenkalender 2023

2. Vorming en toerusting

De Forumgids ( activiteiten van 'kerk door de week') kwam 2x per jaar uit, eind januari en eind augustus. Aan Forum deden een tiental kerken mee.

In 2019 is  de laatste papieren gids verschenen Er werd nagedacht over een digitale versie.

Vanaf januari 2022 is er een nieuwe  kalender voor oecumenische activiteiten als opvolger van Forum.

Deze staat onder het kopje Raad van Kerken, Nieuws en agenda.

Kerken en gemeenschappen kunnen hun oecumenische activiteiten van 'Kerk door de week' inzenden via het emailadres agenda@raadvankerkenzeist.nl.

Jeannette van Andel en Geeske Donze zullen de agenda invullen met de aangereikte gegevens.

• Lidkerken

Bekijk de aangesloten lidkerken van de Raad van Kerken Zeist.

• Profiel

Bevordert de oecumenische verbondenheid en samenwerking tussen de kerken in Zeist.

• Beleidsplan

Bekijk het beleidsplan 2018 - 2022 van de Raad van Kerken Zeist.

Ivm de 'stille periode' in coronatijd verschijnt  het volgende beleidsplan in 2024.