Gebed voor de vrede

Boosheid, verdriet en angst komen boven bij het nieuws uit Oekraïne.
Het is goed om dat te delen. Dat deden mensen uit verschillende kerken en achtergronden in de kerkzaal van de Evangelische Broedergemeente, 28 februari. De Broedergemeente nodigde uit voor een dienst met zang en gebed, in verbondenheid met de mensen in Oekraïne.
Door samen te zingen en te bidden laten we de mensen die in oorlog verkeren en mensen die hun land ontvluchten weten dat we met hen meeleven. We ervaren verbondenheid, juist in het gevoel machteloos te zijn.
De Raad van Kerken Zeist ondersteunt het initiatief. Elke maandagavond t/m 4 april komen we om 19 uur in de kerk van de Broedergemeente bijeen om te zingen en te bidden. Zusterplein 12.

Maandagavond 7 maart wordt de gebedsbijeenkomst geleid door ds. Roel Bosch van de NoorderLichtgemeente. Stadsdichter Diet Groothuis leest een gedicht.

Maandag 14 maart wordt verzorgd door de Doopsgezinde Gemeente Zeist, 21 maart door de Raad van Kerken Zeist, 28 maart door het Leger des Heils en 4 april afsluitend weer door de Evangelische Broedergemeente. Dan zal ook stadsdichter Mary Heylema  een bijdrage leveren.

Laten we – op weg naar Pasen – hopen en bidden dat de oorlog stopt en dat de mensen daar in vrede Pasen kunnen vieren, in hun eigen land.
De steppe zal bloeien!