Iona en Scheppingsliederen

14 april 2024

Op 14 april komt John Bell in Zeist bij een 'feestje' van Iona Community Nederland, een muzikaal feest, waar diverse liederen geïntroduceerd worden, en waar de stijl van de Iona-beweging vast en zeker goed naar voren komt.
O.a. 'De stenen roepen', ons jubileumlied, en
'Sterrennevels', misschien wel het eerste kerklied waarin schimmeldraden voorkomen.
John Bell is de inspirerende musicus en theoloog die in veel liedboeken wereldwijd een stempel achterlaat.
Iona Community is een internationale en oecumenische beweging, waarin als een van de speerpunten van 'Common Concern' klimaat en duurzaamheid geldt. Het liedgoed van Iona, o.a. bekend via Liedboek 2013 en eerdere bundels, heeft een sterke 'groene basis'.

Hier de link naar het nieuws in de Iona-nieuwsbrief, hier de website.

Samengevat:
Met John Bell, die het plezier van zingen overdraagt, Daniël Claas als pianist, Willeke Smits, kerkmusicus, componist en cantor, en Roel Bosch als dichter en presentator.  De toegang is vrij, opgave niet nodig. De Iona Community Nederland en de NoorderLichtkerk Zeist heten je welkom! Natuurlijk is er ruimte voor ontmoeting en informatie. Er is een collecte voor de onkosten.
14 april 2024, 15.00-17.00 uur,
NoorderLichtkerk, Bergweg 92a, Zeist.