Passieconcert met Jennifer van der Hart (sopraan) en Krijn Koetsveld (Monteverdi-orgel)

14 maart 2024

In de passietijd staat lijden centraal. Zo ook in het programma van Jennifer van der Hart, sopraan, en Krijn Koetsveld, orgel. Voor dit programma putten ze uit de schatkamer van Bach, die voor alle zondagen in de passietijd cantates heeft geschreven, waarin prachtige pareltjes staan voor sopraan en continuo.

Barbara Strozzi, een vrouwelijke componist met een heel eigen verhaal schreef ook muziek die in de zijlijn van de liturgie in de vroege 17e eeuw in Italië werd uitgevoerd. Haar muziek zal ook ten gehore worden gebracht.

Daarnaast speelt Krijn op het prachtige Monteverdi-orgel stukken uit zowel de Italiaanse als de Duitse barok. Alles bij elkaar een concert vol intieme muziek die uitnodigt om even  bij stil te staan.

Witte Kerkje, Amersfoortseweg 47, Huis ter Heide

Witte Kerkje