5 mei viering Raad van Kerken Zeist

Wat een feestelijke viering zou worden met een volle kerk bij de Broedergemeente werd een viering met een paar mensen in de zaal en vele mensen thuis kijkend en/of luisterend.
Mooie bijdragen van Markus Gill, predikant Broedergemeente,ook met solozang, persoonlijke verhalen van rabbijn Hannah Nathans, ook een gezongen zegenbede, en van Ellen de Boom, na de bevrijding geboren uit 2 verzetsmensen.
Prachtige muziek van organist Niels Fischer en trompettist Stefan Dingemans. De zang werd mooi versterkt door Hanna en Yente Zomerplaag.
Ingetogen, maar toch feestelijk, herdenken en ook vieren.
Goed om dit zo te beleven en te ervaren dat we ook in deze setting 75 jaar vrijheid konden vieren én stilstaan bij de velen die geen vrijheid ervaren.

De collecte was bestemd voor Villa Vrede, een plaats waar vluchtelingen welkom zijn.

Villa Vrede

NL48TRIO 0197698948