Actie Groen Licht

Door het hele land kleurden gebouwen, kerken en huizen 10 december groen.

De actie Groen Licht is gestart op initiatief van de Vereniging van Asieladvocaten (VAJN).

In de loop van de weken groeide het aantal organisaties dat zich bij dit initiatief aansloten tot bijna 100. Zie https://groenlicht2021.nl/#Organisatie

Ook vanuit Zeist was er steun van kerken en organisaties.

Als je een groen licht voor je raam zet heb je het idee dat deze actie niet herkend wordt, lijkt het een druppel op een gloeiende plaat, maar als je ziet hoeveel organisaties zich aansloten is dat bemoedigend.

Op de foto’s  (gemaakt door Niels Fischer en Martin Rus) zijn de Kerk van de Broedergemeente en de Oosterkerk duidelijk groen gekleurd. Groen als teken van hoop.

Laten we hopen dat deze signalen niet in de lucht (of voor het raam) blijven hangen maar dat ze doordringen tot de verantwoordelijke autoriteiten van de Europese lidstaten.

Want mensenrechten gelden altijd en overal.

Jeannette van Andel