Afsluiting VONK! Kerkendag 22 mei

Met een feestelijke oecumenische viering werd zondag 22 mei ‘VONK’ – kerk-en-kunstproject bij gelegenheid van 50 jaar Raad van Kerken in Zeist- afgesloten in de kerk van de Broedergemeente.
Veel mensen waren op de afsluitende viering afgekomen en na afloop klonk de roep om meer van zulke vieringen waarin het samen-kerk-zijn op zo’n bijzondere manier gestalte krijgt.
Van 5-22 mei waren overal in Zeist exposities, lezingen, concerten en workshops met het thema VONK!. En velen werden door deze vonken aangestoken.
Burgemeester Janssen feliciteerde de Raad van Kerken met het 50-jarig bestaan, met samenwerking van en de verbinding tussen de kerken en de VONK die oversprong. ‘We zijn er blij mee in Zeist’, zei hij. Maar hij riep ook op om eraan te blijven werken.

Hieronder een paar foto’s van Fred Manschot (Manschot Grafimedia):

Vonk Kerkendag 2016 -® foto Fred Manschot-8478

Vonk Kerkendag 2016 -® foto Fred Manschot-8495