De vespers in Zeist-West

Woensdag 18 maart: om 19 uur luiden we ‘de klokken van troost en hoop’ zoals ons aangereikt is door de landelijke Raad van Kerken. Een groot aantal kerken in het hele land doet eraan mee, ook de komende 2 woensdagen.

12 mensen verspreid in de grote kerkzaal. Een vreemde sfeer, gelukkig wel warm.

Alles staat in het teken van de coronacrisis, ook ons vesperbezoek. We hebben besloten met een klein aantal mensen bijeen te komen om te kunnen vieren en via kerkomroep te kunnen uitzenden. Getuige de vele reacties is dat ook gelukt. Fijn dat mensen thuis kunnen meevieren.

‘Verbonden” is het thema van vanavond. Fred Kelder houdt een mooie meditatie en Rianne Hoetink spreekt in de gebeden onze zorgen uit. We lezen, bidden en zingen.

Het zegenlied “Wanneer de avond komt” komt nu wel heel indringend binnen,  ‘ .. verschrikt en angstig maakt…’,  laat ons dan niet alleen…’

We proberen de volgende vesper, woensdag 25 maart weer op deze manier te vieren en uit te zenden via kerkomroep.nl. Ook dan zullen we de klokken luiden.

Het thema is: ‘Uitstel”, Jezus is opnieuw gevallen. Voorgangers zijn Jan Mos en Martine Versteeg van de Ned. Geref. Kerk.

Of dat ook lukt hangt ervan af: komen er nieuwe maatregelen, kunnen de betrokkenen komen, of moeten we er om een andere reden vanaf zien?

Het beste wat we nu kunnen zeggen is: probeer op 25 maart om 19.15 uur op kerkomroep of we uitzenden.

We hopen ons ook zo met elkaar verbonden te blijven voelen.

Jeannette van Andel

De vesperviering zal worden uitgezonden via kerkomroep.nl. Als u klikt op de link komt u direct bij Zeist-West terecht.
De tekst van de liturgie kun u
hier [1.529 KB] downloaden.