DICX Kruisweg in de Sionskerk

Vanaf maandag 12 februari tot en met 3 april zal DICX Kruisweg te zien zijn in de Sionskerk in Zeist. Van 2019 tot en met 2021 schilderden Michelle van Asperen, Dick Evers en Jacques Spee een eigentijdse Kruisweg. Deze DICX Kruisweg wordt regelmatig in diverse kerken, galeries en musea geëxposeerd.

De Kruisweg is een unieke interpretatie van het lijdensverhaal van Jezus Christus. De kunstenaars hebben zich laten inspireren door hun eigen ervaringen en gevoelens, maar ook door de kunstgeschiedenis. De Kruisweg is uitgevoerd in een figuratief / abstracte stijl, maar de boodschap is van alle tijden.

Michelle van Asperen, Dick Evers en Jacques Spee zijn drie kunstenaars die al vele jaren samenwerken. Ze werken in de kapel van Sint Gregor in Steyl en in hun Atelier in Obbicht. Hun werk is te zien in binnen- en buitenland.

Zij brengen nu een boek uit met daarin het maakproces van de Kruisweg, de exposities en natuurlijk de Kruisweg zelf. Het is een must-have voor iedereen die geïnteresseerd is in kunst, religie of het lijdensverhaal van Jezus Christus. Het is een mooi vormgegeven boek met veel achtergrondinformatie en foto’s van het gehele proces. Het boek is verkrijgbaar in diverse kerk- en boekwinkels.

Meer informatie over het boek en de kunstenaars is te vinden op de website: www.dickevers.com -> Way of the Cross. Men kan het boek bestellen via www.artwebshop.eu.