Gebedsweek voor de eenheid 17-24 januari 2021

Week van Gebed

De wereldwijde Week van Gebed voor de Eenheid van de christenen valt dit jaar van 17 tot en met 24 januari 2021.
Thema: ‘Blijf in mijn liefde’.
Meer info over deze Week van Gebed zie: week van gebed

Activiteiten van de kerken in Zeist in deze Gebedsweek:
3 x een online gebedsbijeenkomst steeds van 19.30-20.00:
dinsdagavond NoorderLichtgemeente (Protestantse gemeente Zeist)
woensdagavond Zeist West (Protestantse gemeente Zeist)
donderdagavond De Ark (Gereformeerd Vrijgemaakt)

Zie op de website van deze gemeentes voor nadere gegevens.
NoorderLichtgemeente
PKN Zeist-West
De Ark

Op zondag 24 januari is er een oecumenische dienst om 11.00 in de NoorderLichtkerk.

24 januari: Blijf in mijn liefde
Taizé is een bekende plek, een broedplaats van geloof en ontmoeting, oecumenisch en open. Dat er ook een soortgelijke zustergemeenschap bestaat is veel minder bekend. Dat is Grandchamps, een gemeenschap van zusters, net zo zeer een plaats van inspiratie. Grandchamps verzorgt dit jaar de liturgie voor de gebedsweek. Ze kiezen voor een verdeling in drieën, alsof het de wakes in het klooster zijn, elk met een eigen karakter. We krijgen daar vast veel van mee, wanneer we de oecumenische viering op 24 januari meebeleven.
‘Blijf in mijn liefde’, dat motto kozen de zusters: ze willen ons verbinden met de liefde van Christus, de Eerstgeborene van de schepping. Diverse Psalmen en een lezing uit Kolossenzen 1 geven de toon aan.

Voorbereiders en voorgangers zijn Harrold Zemann, Roel Bosch, Jeannette van Andel, Peter Sodaar, Martin Rus. Organist is Jan Meurs. De collecte is voor het werk van de Raad van Kerken in Nederland.
Deze viering begint om 11.00 uur!
Ivm verscherpte coronamaatregelen is het niet mogelijk de dienst te bezoeken.
De viering wordt livestream You Tube NoorderLichtgemeente en via kerkomroep Kerkomroep NoorderLichtgemeente uitgezonden.