Kerkendag 22 mei

ebg-450x250

Traditiegetrouw wordt de ‘Kerkendag’ de zondag na Pinksteren gehouden. Hieraan doen deze keer 10 kerken / kerkgenootschappen mee.
Het thema van de viering is ‘In een geest vol vreugde’.
Voorgangers in deze viering zijn :
ds. Nienke van Andel (PKN NoorderLichtgemeente), ds. Judith Cooiman-Bouma (Ned. Gereformeerde Kerk), ds. Hans Kronenburg (namens de Evangelische Broedergemeente) en pastoor Harrold Zemann (R.K. parochie Sint Maarten).
Er is een koor olv Alyde Touwen en een projectkoor olv Lieven Cooiman.
Pianist Daniël Claas en de blazersgroep van de EBG verzorgen de muziek.
Er is kinderkerk en kinderoppas tijdens de viering.
Deze viering is tevens de afsluiting van VONK!, het kerk-en-kunst-project bgv het 50-jarig bestaan van de Raad van Kerken in Zeist.
Aansluitend aan de viering volgt de prijsuitreiking van de kunstwedstrijd voor kinderen en jongeren door burgemeester Janssen.
Allen hartelijk welkom op 22 mei in de viering die om 10 uur begint! Na de viering is er koffie en thee en er is gelegenheid een aantal stands te bezoeken.

Vonk-vlaggen