Kerkendag 26 mei 2024

Kerkendag met oecumenische viering zondag 26 mei

Op zondag Trinitatis, de zondag na Pinksteren wordt traditiegetrouw de Kerkendag gehouden op het Zusterplein. We zijn blij dat we deze weer met elkaar kunnen vieren en hopen dat ook dit jaar buiten te kunnen doen.

De viering begint om 10 uur.

Deelnemende kerken zijn: Parochie Sint Maarten, de PKN wijkgemeenten NoorderLicht, Oosterkerk, Zeist-West en de Bron, de Nederlands Gereformeerde Kerk, de Doopsgezinde Gemeente Zeist en de Evangelische Broedergemeente.

De viering wordt uitgezonden door Slotstad Radio.

Het thema is: ‘Geloven in verbinding’.

Voorgangers in deze viering zijn gastheer ds. Stefan Bernhard (Evangelische Broedergemeente), ds. Marten van Gurp (Nederlands Gereformeerde Kerk), Marja van der Horst (lekenvoorganger Parochie Sint Maarten) en ds. Maaike de Jong (Doopsgezinde Gemeente Zeist). De muzikale begeleiding wordt verzorgd door organist / pianist Niels Fischer.  Het blazerskoor van de Broedergemeente speelt en er zijn enkele zangers.

Er is kinderkerk voor kinderen vanaf 4 jaar en er is kinderoppas.

In de viering wordt één collecte gehouden voor een oecumenisch, diaconaal doel. Het doel wordt nog bekend gemaakt.

Na afloop van de viering is er koffie en thee en er is gelegenheid een aantal stands te bezoeken.

Iedereen die mee wil vieren is van harte welkom!