Kunstwedstrijd voor kinderen en jongeren

posterkunstwedstrijd_screen

KUNSTWEDSTRIJD VOOR KINDEREN
Er komt een grote kunstwedstrijd voor alle kinderen van Zeist. Dat is omdat het dit jaar 50 jaar geleden is dat de Raad van Kerken in Zeist werd opgericht.
Dat jubileum wordt gevierd met een grote kunsthappening Vonk!. Op veel plaatsen verspreid over Zeist zullen in de maand mei exposities, concerten en lezingen zijn. Een van die exposities is op 21 mei in kunstenhuis De Werkschuit.

Geef je eigen feest vorm

Voor die expositie wordt een beroep gedaan op alle kinderen en jongeren met creatieve talenten.Alle jongeren tot 18 jaar kunnen meedoen aan een kunstwedstrijd met als thema ‘feest’. Alle soorten kunstwerken in 2D en 3D zijn welkom, van alle soorten materialen.

Het formaat

Kortom: tekeningen, schilderijen, bouwwerken, installaties: als het maar over feest gaat. Er is wel een maximum formaat, nl. 50x60x60 cm.

Prijzen

Er zijn prijzen te winnen in drie leeftijdscategorieën: tot 7 jaar, van 8-12 en van 13-18 jaar.De kunstwerken kunnen op dinsdag 17 mei worden ingeleverd bij de Werkschuit, Egelinglaan 2b in Zeist (16-20 uur). Daar zullen ze worden gejureerd.

Expositie: zaterdag 21 mei van 10-17 uur in de Werkschuit

Meedoen met je klas kan ook!

De prijzen worden door burgemeester Janssen uitgereikt tijdens de viering van Kerkendag op zondag 22 mei in de kerk van de Broedergemeente. Iedereen kan individueel meedoen, maar schoolklassen of kinderclubs van kerken kunnen hun werkstukken ook gebundeld inleveren.

Meer informatie via jubileumrvkzeist@gmail.com of 030-6955221

De Raad van Kerken is een samenwerkingsverband van 20 kerken en levensbeschouwelijke instellingen. Samen willen zij zich laten zien in de Zeister samenleving. Dat doen ze nu al heel veel jaar door allerlei activiteiten, en bijvoorbeeld als gesprekspartner van de burgerlijke gemeente. Ook zijn er gezamenlijke kerkdiensten, zoals de jaarlijkse Kerkendag op de zondag na Pinksteren.

Vonk!

Aan Pinksteren is ook het feestthema Vonk! ontleend. Pinksteren is het feest van de heilige Geest. Die Geest van God zet mensen in beweging: het ene vonkje steekt het andere aan.