Oecumenische viering Kerkendag 30 mei

Oecumenische viering zondag Trinitatis, 30 mei

Op zondag Trinitatis, de zondag na Pinksteren wordt traditiegetrouw de Kerkendag gehouden.

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk deze uitgebreid op het Zusterplein te vieren.

De viering wordt online gehouden met een beperkt aantal mensen uit de deelnemende kerken en zal  livestream worden uitgezonden ( zie www.ebgzeist.nl)  en via Slotstad Radio ( FM 107.0).

De viering  begint om 10 uur.

Deelnemende kerken zijn: Parochie Sint Maarten, de PKN wijkgemeenten NoorderLicht, Oosterkerk en Zeist-West, de Bron, de Gemeente van Apostolische Christenen, de Nederlands Gereformeerde Kerk, de Doopsgezinde Gemeente Zeist en de  Evangelische Broedergemeente.

Het thema van deze viering is: “Jezelf bloot geven”. Lezingen zijn uit Genesis 3 en Johannes 20.

Maaike de Jong, predikant Doopsgezinde Gemeente Zeist, Nelleke Spiljard, pastoraal werker Parochie Sint Maarten, Martin Rus namens de Oosterkerk en gastheer Stefan Bernhard, sinds kort de nieuwe  predikant van de Evangelische Broedergemeente zijn de voorgangers.

De muzikale begeleiding is in handen van organist Niels Fischer, met medewerking van zangers uit verschillende kerken.

De collecte is bestemd voor de Stichting Bootvluchteling.  U kunt uw gift overmaken op de rekening van de Raad van Kerken Zeist, rekeningnummer NL73 RABO 01 62 19 67 09  ovv collecte Kerkendag.

QR code:

Of via onderstaande link:

Betaalverzoek

We nodigen u van harte uit deze viering mee te beleven via Slotstad Radio of via de livestream verbinding.

Iedereen die mee wil vieren is van harte welkom!

Kijk voor de laatste stand van zaken mbt het aantal bezoekers vanaf 28-5 op de website van de EBG Zeist  www.ebgzeist.nl  onder coronaprotocol >meevieren