Oecumenische viering zondag Trinitatis, 7 juni

Op zondag Trinitatis, de zondag na Pinksteren wordt traditiegetrouw de Kerkendag gehouden.
Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk deze uitgebreid op het Zusterplein te vieren.
De viering wordt online gehouden met een beperkt aantal mensen en zal livestream worden uitgezonden ( zie EBG Zeist) en via Slotstad Radio ( FM 107.0).
De viering begint om 10 uur.
Deelnemende kerken zijn: Parochie Sint Maarten, de PKN wijkgemeenten NoorderLicht, Oosterkerk en Zeist-West, de Doopsgezinde Gemeente Zeist en de Evangelische Broedergemeente.

Het thema van deze viering is: ‘Gods schepping als knipoog’.
Maaike de Jong, predikant Doopsgezinde Gemeente Zeist, Martin Rus namens de Protestantse wijkgemeente Oosterkerk en gastheer Markus Gill, predikant Evangelische Broedergemeente zijn de voorgangers.
De muzikale begeleiding is in handen van organist Niels Fischer en enkele blazers.
Er zijn zangers vanuit de deelnemende kerken en vanuit de kinderkerk wordt een filmpje vertoond.
Tijdens de viering is een schilderij van Jolien van der Velde- van Braak te zien; dit is speciaal voor deze viering gemaakt.

De collecte is bestemd voor de inloophuizen van Kerk en Samenleving Zeist NL73INGB0664451713
en het wijkinloophuis Kerckebosch
NL 10 INGB 0003 0228 45

We nodigen u van harte uit deze viering mee te beleven via Slotstad Radio of via de livestream verbinding.

Iedereen die mee wil vieren is van harte welkom!