Vredesweek 2018

Oecumenische vredesdienst 16 september

Aan het begin van de vredesweek, zondag 16 september, wordt een oecumenische vredesdienst gehouden in de St. Josephkerk aan de Rozenstraat. Aanvang 11 uur.
Het thema is: ‘Generaties voor vrede’.
Het is een gezamenlijke viering van de Parochie Sint Maarten, locatie Emmaüs, Doopsgezinde Gemeente Zeist, de Evangelische Broedergemeente, en de PKN-wijkgemeente Zeist-West
Voorgangers in deze viering zijn Nelleke Spiljard, Ellen de Boom en Gertjaap Kardol
Er is kinderopvang.
Iedereen is van harte welkom!

Vredesontmoeting in het Kerkelijk Centrum 23 september

Zondag 23 september om 15.30 uur is er een vredesontmoeting als afsluiting van de vredesweek. Deze wordt georganiseerd door het Platform voor Levensbeschouwingen en Religies en wordt gehouden in het Kerkelijk Centrum, de Clomp 33-02.
Tijdens deze bijeenkomst wordt de vredesduif Zeist 2018/2019 uitgereikt door Jantje Paasman vredesduif 2017/2018. Voorafgaande aan deze bijeenkomst is er een ‘walk of peace’ in Zeist-West. Deze start om 14 uur bij de moskee in de Clomp, voert langs een aantal plaatsen met vredesteksten en eindigt bij het wijkinloophuis aan de achterzijde van de kerk. Iedereen is van harte welkom!