Vredesweek 2022

Oecumenische vredesdienst 18 september

Aan het begin van de vredesweek, zondag 18 september, wordt een oecumenische vredesdienst gehouden in het Kerkelijk Centrum Zeist-West. Aanvang 10 uur.

Het thema is: “Generatie Vrede”.

Het is een gezamenlijke viering van de Parochie Sint Maarten, Doopsgezinde Gemeente Zeist, de Evangelische Broedergemeente en de Protestantse wijkgemeente Zeist-West.

Voorgangers in deze viering zijn ds. Tineke Dronkert (Prot. Gemeente Zeist-West), pastor Nelleke Spiljard (Parochie Sint Maarten) en ds. Stefan Bernhard (Evangelische Broedergemeente).

Er is kinderkerk.

Arie Boers is organist/pianist.

De collecte is bestemd voor het vredeswerk van Pax.  U kunt een bijdrage overmaken op :

collecte vredeszondag

Of via QR code:

De viering wordt via Kerkomroep en livestream uitgezonden.

Voor de laatste informatie daarover: zie tegen die tijd de website van de Raad van Kerken Zeist: www.raadvankerkenzeist.nl onder Nieuws.

Of www.pknzeistwest.nl

Walk of Peace 22 september

In het kader van de vredesweek vindt op donderdag 22 september een korte walk of peace met scholieren plaats. Om 15 uur verzamelen we in het Wilhelminapark en lopen naar het gemeentehuis. Daar gaan de jongeren om 15.30 uur met de burgemeester in gesprek over het thema ‘Generatie Vrede’.

Nadere informatie volgt op de website van het Platform voor Levensbeschouwingen en Religies  http://www.platformlenrzeist.nl

Vredesontmoeting 25 september

Zondag 25 september om 15.00 uur is er een vredesontmoeting als afsluiting van de vredesweek. Deze wordt georganiseerd door het Platform voor Levensbeschouwingen en Religies en wordt gehouden in het Kerkelijk Centrum Zeist-West

Tijdens deze bijeenkomst worden vredesteksten uitgesproken door mensen van verschillende religieuze achtergronden. Er is ook muziek.

Dit jaar wordt de vredesduif Zeist uitgereikt door Theo Nederstigt, vredesduif 2021/2022.

Er kunnen deze keer geen nominaties ingestuurd worden, er wordt iemand voorgedragen door het Platform. Het is mogelijk de laatste keer dat de vredesduif wordt uitgereikt.

Volgend jaar kijken we naar een andere vorm.

Houd ook voor de vredesontmoeting de website van het Platform in de gaten http://www.platformlenrzeist.nl/