Vredesweek 2023

Oecumenische vredesdienst 17 september

Aan het begin van de vredesweek, zondag 17 september, wordt een oecumenische vredesdienst gehouden in de Sint Josephkerk, Rozenstraat 20. Aanvang 11 uur.

Het thema is: “ (On)vrede en nu?”

Het is een gezamenlijke viering van de Parochie Sint Maarten, Doopsgezinde Gemeente Zeist, de Evangelische Broedergemeente en de Protestantse wijkgemeente Zeist-West.

Voorgangers in deze viering zijn ds. Tineke Dronkert (Prot. Gemeente Zeist-West), ds. Maaike de Jong (Doopsgezinde Gemeente Zeist) en Jacqueline Bouma (voorganger namens de parochie).

Koor: themakoor van de parochie en zangers uit andere kerken olv Jasper Witteveen.

Pianist is Huub Jansen.

De collecte is bestemd voor het vredeswerk van Pax. U kunt daaraan bijdrage via de collecte in de viering of overmaken op het rekeningnummer NL 73 RABO 0162 1967 09 van de Raad van Kerken in Zeist ovv collecte vredesdienst.

Of via QR-code:

Kinderen kunnen in de bank of achterin de kerk tekenen. Voor kleinere kinderen wordt nog oppas gezocht.

De viering wordt uitgezonden.  Zie: Viering meekijken.

Verder in de vredesweek 2 activiteiten van het Platform voor Levensbeschouwingen en Religies Zeist:

• Maandag 18 september vindt een korte walk of peace met scholieren plaats. Om 15 uur: onthulling naambordje vredesboom Wilhelminapark door de burgemeester; daarna Walk of Peace met scholieren en een gesprek met de burgemeester in het gemeentehuis.

U bent uitgenodigd om 15 uur aanwezig te zijn in het Wilhelminapark  en mee te lopen met de walk of peace.

• Donderdag 21 september: 18-20 uur: vredesmaaltijd met een aantal mensen uit het AZC in het gemeentehuis (besloten)

Nadere informatie volgt op de website van het Platform voor Levensbeschouwingen en Religies  http://www.platformlenrzeist.nl/