Gebedsweek voor de eenheid 15-22 januari. Oecumenische viering 15 januari

We beginnen de gebedsweek op zondag 15 januari met een gezamenlijke viering in de NoorderLichtkerk, Bergweg 92b.

Deze begint om 10 uur. Uit verschillende kerken komen we dan samen, Protestantse Gemeente, R.K parochie, Evangelische Broedergemeente en Gemeente van Apostolische Christenen.

Dit jaar gaan kerken uit de Amerikaanse staat Minnesota ons voor. Zij kozen voor ons het thema uit: Jesaja 1:17: ‘Leer goed te doen; zoek het recht, houd tirannen in toom, kom op voor weduwe en wees.’ We vertalen de vraag van de profeet naar onze tijd: ‘Hoe kunnen we het kwaad van nu het hoofd bieden? Hoe gaan we het gesprek aan met wie gekwetst zijn door onrecht, racisme en onderdrukking?’

Gastheer in de viering is ds. Roel Bosch. Voorgangers uit de verschillende deelnemende kerken werken mee, nl ds. Tineke Dronkert, ds. Irma Jansen-Kleinjan en dhr. Peter Sodaar. Er is een projectkoor olv Jasper Witteveen en organist is Jan Meurs.

De collecte is bestemd voor het werk van de Raad van Kerken in Nederland.

Rekeningnummer NL73 RABO 01 62 19 67 09  Raad van Kerken Zeist

ovv  collecte 15 januari 2023

of via QR code:

Er is kinderkerk en oppasdienst.

De viering is te volgen via het YouTube kanaal van de NoorderLichtkerk:

Na afloop van de viering is er ontmoeting met koffie en thee.

Vieringen door de week (16-21 januari): zie:  vieringen door de week

Iedereen die mee wil vieren is van harte welkom!